Tryghed, trivsel, glade børn og voksne er nøgleord

Tryghed skabes ved omsorg, nærvær og kendte rutiner

Som ny i børnehaven, behøver både du, dit barn og vi tid til at lære hinanden at kende. Mennesker er forskellige og vi aftaler i fællesskab, hvad der virker bedst for dit barn.

Genkendelig daglig struktur, hvor vi tager barnet i hånden og viser vejen til køleskabet, madpakken, tøjet, sovedyret, vinkevinduet, og hvad dit barn har brug for.

Vi hjælper og støtter dit barn i at opbygge relationer og finde legekammerater, så alle bliver en del af fællesskabet.

Vi stiller krav, opfordrer og udfordrer i takt med at barnet mestrer tingene selv.

Trivsel er fundamentet for leg og læring og dannelse

Når barnet er i trivsel, har det et godt fundament til at lege og lære. Derfor er vi tæt kontakt og dialog med forældrene om barnets hverdag, både i og udenfor institutionen, så vi sammen kan understøtte barnets udvikling bedst muligt.