Forældresamarbejdet styrker barnets udvikling, trivsel og læring

Samarbejdet mellem forældre og institution vægtes højt

I forældresamarbejdet har vi fokus på at styrke barnets udvikling, trivsel, dannelse og læring.

Ved gensidig respekt, lydhørhed, åbenhed og ærlighed skaber vi i fællesskab de bedste betingelser for barnet.

Samtaler skaber gennemsigtighed og tryghed i samarbejdet

Forældrene inviteres til velkomstsamtale inden barnet starter, og vi aftaler hvordan opstarten i børnehaven skal være. 3 til 4 måneder efter opstarten i børnehaven afholdes en opfølgningssamtale for at evaluere barnets opstart.

Førskolesamtaler afholdes i forbindelse med skolestart, for at sikre en god og tryg overgang.

Derudover afholdes trivselsevaluering 1 gange om året. Her inviteres der til dialogmøde ved behov.

Daglig kontakt og samtale skaber den gode relation mellem forældre og pædagoger

Den daglige kontakt og dialog, hvor vi kort fortæller om barnets dag og oplevelser og altid opfordrer jer forældre til at komme med stort og småt, er bærende i forældresamarbejdet. Det er i den daglige samtale med jer forældre at pædagogerne kan fortælle om, hvordan barnets har haft det den pågældende dag, og i kan som forældre fortælle, hvis der er noget pædagogerne skal være særligt opmærksomme på.

Der udsendes også nyhedsbreve ud fra de enkelte grupper. Derudover kommunikerer vi med jer forældre via den de fysiske opslagstavler i institutionen og på aula.